Taşınma Yardımı Nedir? Kimlere Verilir?

Hasarlı ya da depreme dayanıksız binaların yıkılıp yeniden yapılmasını kapsayan kentsel dönüşüm devlet ve kurumları tarafından birtakım imkanlar sunularak teşvik edilir. Özellikle riskli binalarda yaşayan ev ya da iş yeri sahipleriyle kiracıların süreç içerisinde mağdur olmamasına yönelik maddi destek sağlanmaktadır. Bu desteklerden biri olan taşınma yardımı özellikle kiracı konumunda olanlar için taşınmayı kolaylaştırır.

Kentsel dönüşüm taşınma yardımı kapsamında iş yeri ya da ikamet ettiği konut yıkılacak olan kiracıların taşınma masrafları karşılanır. Halk arasında deprem taşınma yardımı olarak da bilinen kentsel dönüşüm taşınma yardımından faydalanabilmenin birtakım şartları mevcuttur.

Peki bu şartlar nelerdir ve taşınma yardımı nasıl alınır? Yazımızda sizler için yanıtladık.

Kentsel Dönüşümde Taşınma Yardımı Nasıl Alınır?

“Kentsel dönüşümde taşınma yardımı nasıl alınır?” diye merak ediyor olabilirsiniz. Bu soruyu cevaplamadan önce taşınma yardımının ne olduğunu açıklamakta fayda vardır.

Riskli yapı raporu alınarak yıkılmasına karar verilen binalarda ikamet eden ya da iş yeri sahibi olanlar için devlet tarafından kira yardımı desteği verilir. Kiracı konumunda olanlar için sağlanan maddi destek ise taşınma yardımı olarak adlandırılır.

Kentsel dönüşüm kiracı taşınma yardımı ile bina yıkılacağı için başka bir yere taşınması gereken kiracıların mağduriyetini gidermek amaçlanır. Kentsel dönüşümde ev sahibine taşınma yardımı ise kira yardımı kapsamında verilir. Ev sahiplerine her ay verilen kira yardımının bir kısmını peşin olarak alıp taşınma masrafları için kullanmak da imkanlar dahilindedir.

Taşınma Yardımı Başvurusu Nereye Yapılır?

“Taşınma yardımı başvurusu nereye yapılır?” cevabı merak edilen soruların başında gelir. Başvuru yapmadan önce taşınma yardımından faydalanabilmek için gerekli şartların karşılanması gerekir. Taşınma yardımı başvurusu yapabilecek kişiler şunlardır:

  • Kentsel dönüşüm kapsamında yenilenecek binalarda ikamet eden ya da iş yeri bulunan kişiler.
  • 6306 sayılı kanun doğrultusunda sözleşme ile tahliye edilenler.

Taşınma yardımı başvurusunun, tahliye kararının verilmesinden itibaren 1 yıl içerisinde veya riskli yapı yıkıldıktan 3 ay sonra yapılması gerekir. Devlet taşınma yardımı için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüklerine başvuru yapabilirsiniz.

Aynı zamanda e-Devlet üzerinden “Kentsel Dönüşüm Uygulaması” vasıtasıyla da başvuru işlemlerini gerçekleştirmek mümkündür. Başvurunun kabul edilip edilmediğini veya hangi aşamada olduğu öğrenmek için gerçekleştirilen taşınma yardımı sorgulama işlemini de Kentsel Dönüşüm Uygulaması ile gerçekleştirebilirsiniz.

Belediye taşınma yardımı ise kentsel dönüşüm kapsamında verilen taşınma yardımından tamamen farklıdır. Kentten köye göç etmek için verilen belediye taşınma yardımı için il ve ilçe belediyelerine başvurmak gerekir.

Taşınma Yardımı için İstenen Belgeler Nelerdir?

Taşınma yardımı için istenen belgeler başvuru yapanın iş yeri ya da konut kiracısı olmasına göre değişiklik gösterir.

Konut kiracısı olanlardan istenilen belgeler şunlardır:

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Başvuru formu
  • Riskli yapı belirtme yazısı fotokopisi
  • Kentsel dönüşüm kapsamına alınan binada ikamet edildiğini kanıtlayan ikamet belgesi veya elektrik, su ya da doğalgaz faturası
  • Adrese dayalı nüfus kayıt örneği
  • Ziraat Bankası, Vakıfbank ve Halk Bankası gibi kamu bankalarının birinde açılmış vadesiz hesaba ait hesap cüzdanının fotokopisi

İş yeri kiracısı olanlar için istenilen belgeler ise şöyledir:

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Başvuru formu
  • Riskli yapı belirtme yazısı fotokopisi
  • Riskli olarak tespit edilen binaya ait vergi levhası fotokopisi
  • İş yerinin yeni taşındığı adrese ait vergi levhası fotokopisi
  • Kamu bankalarından birinde açılmış vadesiz hesaba ait hesap cüzdanı fotokopisi

Kentsel Dönüşüm Kiracı Taşınma Yardımı Ne Kadar?

Peki, kentsel dönüşüm kiracı taşınma yardımı ne kadar? Kentsel dönüşüm kiracı taşınma yardımı 2 aylık kira bedeli olarak ödenir.

Kiracılığınıza son vermek istiyor ancak ev sahibi olmak için yeterli birikiminiz bulunmuyorsa Tasarruf Finansman Şirketi Katılımevim sayesinde bu hayalinizi gerçekleştirebilirsiniz. Peşinatsız, faizsiz ve kefilsiz bir şekilde ev sahibi olma imkanı sunan BDDK lisanslı Katılımevim hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Katılımevim şubelerine başvurabilir ya da 444 11 00 numaralı hattı arayabilirsiniz.

Bilgi Almak için formu doldurup gönderin, sizi arayalım!

ihtiyacınız

Bilgi almak için formu doldurup gönderin, sizi arayalım!

ihtiyacınız
Bilgi almak için formumuzu doldurun, sizi arayalım!